Diyarbakır'da 2 lise öğrencisi, türküleri akranlarına sevdirmek amacıyla "Değerli Türkü" projesi hazırladı.
Sezai Karakoç Anadolu Lisesinde tarih öğretmeni Zülfiye Göya danışmanlığında 10. sınıf öğrencileri Gülşirin Öztürk ve Evin Eşer, türküleri akranlarına sevdirmek ve tanıtmak amacıyla hazırladıkları "Değerli Türkü" projesinde, 123 Diyarbakır türküsünü inceleyerek, bu eserlerde en çok işlenen değerleri belirledi.
Proje kapsamında yaklaşık 3 ay boyunca 513 öğrenciyle atölye çalışması yapıldı. Atölye çalışmasında Diyarbakır türküleri söylendi, türküler içerisindeki değerler tespit edilerek, bunlar öğrencilere aktarıldı.
Üç okulu ziyaret eden Göya ve 2 öğrencisi, farkındalık oluşturmak için öğrencilere türküleri tanıttı ve okullarda "Değerli Türkü Söyle" yarışması düzenledi. Yarışmada, lise öğrencileri Diyarbakır türkülerini seslendirerek, birbirinden güzel türküleri tanıma fırsatı buldu.
Öztürk ve Eşer'in projesi, "53. TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması"nda bölge birincisi seçilerek, Türkiye finallerine katılmaya hak kazandı.
Gülşirin Öztürk, AA muhabirine, projeyi hazırlamadan önce türküler hakkında çok az bilgi sahibi ve türkülerde geçen değerlerden habersiz olduklarını söyledi.
Önce türküler ve içerdiği değerler hakkında bilgi edindiklerini, daha sonra projeyi geliştirdiklerini ifade eden Öztürk, bu değerleri hem Z kuşağına hem de gelecek nesillere aktarmanın önemli olduğunu düşündüklerini belirtti.
Proje kapsamında Diyarbakır türkülerinde geçen değerler hakkında analiz yaptıklarını, "Değerli Türkü" adıyla bir arşiv oluşturduklarını ve bu türkülerdeki değerleri tespit edip sınıflandırdıklarını dile getiren Öztürk, şöyle dedi:
29.12.2023
Veysel kimdir? Aşık Veysel nerelidir, türküleri nelerdir? Aşık Veysel neden kör oldu |
|
06.08.2018 | |
06.08.2018 | |
06.08.2018
Halk ozanı Neşet Ertaş'ın oğlu Hüseyin Ertaş, Kırşehir'deki anma programında |
|
06.08.2018 |